03 maj 2013

Bara gör det!

Alla har de dagar då motivationen bara inte finns där. Det kan förstöra en hel dag då man sedan har ångest för att man inte gjorde det som egentligen var tänkt.
Jag hade en sådan morgon idag. Redan igår hade jag ingen lust att köra någon morgoncardio då jag såg på vädret att det skulle vara kallt. Sedan när jag vaknade imorse kände jag mig trött och hade halsont. Jag gick ändå upp för att se vad temperaturen stod på 5,5+. Då fick jag ångest för att jag tänkt stanna hemma och även för att jag bara kört konditon en gång den här veckan.
Jag gick runt i lägenheten och velade. Vad ska jag göra? Ska jag cykla till gymmet och sedan springa? Nej jag hinner inte innan jobbet. Ska jag köra crossfit hemma? Nej jag har ingen lust att träna på den här lilla ytan, kommer inte få ut något av det. Ska jag gå ut och springa? Ja kom igen nu du har sprungit i minusgrader innan då klarar du 5+ med sol!
 
Så jag tog ett glas BCAA och en RH och snörade på mig löparskorna och gav mig ut och jag är så glad att jag gjorde det! Solen sken och jag orkade springa hela rundan och sedan avslutade jag med squats.
 
När motivationen tryter brukar jag tänka - Varför inte? Bara gör det! Det finns ingen bra ursäkt till att inte träna. (Om man inte är skadad eller sjuk såklart)
 
Ett annat bra tips att göra när motivationen inte visar sin bästa sida är att kolla igenom sitt arkiv med framgångsbilder/mått/vikt/tid/prestation - har ni inget, skaffa ett! Finns inget bättre sätt än att se att man kommit någon vart för att orka nå sina mål!
 
T.o.m. toppbloggare som är träningsgurus har problem med motivationen ibland! Här skriver Sara Back om att hon också har en motivationsmapp med inspirationsbilder som hon tittar på när hon behöver motivation.
 
Hur gör ni för att få motivation?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar