07 maj 2013

Lyktstolpsintervaller

Klockan 06:00 imorse ringde klockan och jag tog mig ut för att köra lyktstolpsintervaller. Sjukt tidigt kanske ni tycker? Men bästa tiden på dygnet att köra morgoncardio tycker jag! Solen har precis gått upp och värmer med några plusgrader och man har solstrålar i ansiktet. Det är knappt en människa ute och man kan bara vara, helt underbart.
 
Jag sprang intervaller i ca 30 min och sedan körde jag på dag 7 på 30 day squat challenge, alltså 80 st squats. Jag märker att jag klarar mycket fler squats nu än förut innan det börjar brännas i benen. Nu kör jag 30-40 st på raken, innan klarade jag bara 20 st utan vila. Progress!
 
Efter den svettiga starten denna morgon hoppade jag in i duschen och sedan gjorde jag mig de goda bananpannkakorna! Idag hade jag kvarg, hallon och blåbär till - godaste frukosten som jag lagat hittills!
 
Just nu är jag på mitt program för aktivt jobbsökande. Jag sökte nyss till 3st utbildningar på Grimslövs folkhögskola. Motion och Idrott, Friskvård och Hälsa/Friskvård - hälsoutvecklare och massageterapeut. Håll tummarna för att jag kommer in! Skulle vara perfekt att få gå där, nära att pendla från Växjö och kurserna ger mig stor chans att sedan kunna plugga till personlig tränare eller hälsocoach, hoppas, hoppas, hoppas!
 
Mer som händer idag är konditonsträning bestående av löpning. Det var riktigt dåligt med konditonsträning förra veckan så får ta igen det nu. Därför ska jag och Markus ut och springa ikväll, vet inte hur långt än men kommer bli tufft känner jag på mig. Var tänkt att vi skulle åka till gymmet och springa först men då sa Markus - Varför det? Där är det ju hett som en bastu och massa folk samt blir stressigt att åka dit med. Ja men då springer vi ju ute såklart! Ibland glömmer man bort att man inte behöver ha ett gym för att träna haha.
 
På tal om hetta på gymmet. Fy f*n vad varmt det var att träna igår! Det var ju måndag så vi tränade triceps och bröst men det var tungt då det var smockat med girigt folk och solen låg på de stora fönsterna så det var äckligt kvavt där inne. Markus sa efteråt att det var kö till duscharna hos grabbarna, brukar det aldrig vara haha!
 
Nej nu ska jag ta och vara lite aktiv i jobbsökandet!
 
Ha en toppenfin tisdag, idag är det sommarvärme här!
 
Lyktstolpsintervaller - spurta/spring II stolpar och vila genom att jogga/gå I stolpe och spurta sedan II igen och vila I och fortsätt så!
 
Vackert va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar