06 maj 2013

Veckans utmaning

GOD MORGON!

Idag är jag på så jäkla bra humör! Solen skiner, jag vaknade pigg, har gått en morgonpromenad, gjort mina 75 squats och ätit stekta äpplen med kvarg till frukost. Dagen kan börja!

Men först tänkte jag skriva lite om inläggets rubrik.
Jag fick ett tips/önskemål från en läsaren, Ella, att börja med veckans utmaning. Alltså peppa och köra en ny utmaning varje vecka som även jag gör den veckan och så får ni gärna haka på och hemskt gärna dokumentera och berätta ur det gick på slutet av veckan. Vad säger ni om det? Jag tycker det låter som en kul grej som ger motivation och vill ni haka på så blir jag riktigt glad!

Jag tänkte mjukstarta lite med den första utmaningen så inget - klara 10 burpees på raken eller liknande!

Min veckas utmaning är - bara gör det!
Några har frågat mig om motivation och jag har även skrivit om det i bloggen mycket och jag vet att alla har förutsättningarna att klara detta, bara ni vill och gör det för eran skull!
Alltså - när ni sitter i soffan eller framför datorn och tänker att jag borde gå ut och gå/springa/cykla/jogga tänk då - bara gör det! om ni då tänker - varför? svara er själva med - för din skull! När ni ska ta hissen/rulltrappan/bilen/bussen och tänker att ni kan egentligen kan gå/cykla/springa/jogga upp för trappan/till jobbet/skolan/affären - bara gör det! och tänker ni då - varför? svara er själva med - FÖR DIN SKULL!

Det är min veckas utmaning och ni kommer tacka er själva om ni tänker och gör såhär i veckan! Är ni med mig?! Dokumentera/ta kort/kommentera era sätt att utföra den här utmaningen och skicka gärna bilderna till mig så kan jag göra ett motivationsinlägg i slutet av veckan! Skicka till -linnea.nordenberg@gmail.com

Jag gick upp innan 7 i morse och hade inte några planer på att gå en morgonpromenad så började klä på mig de kläder jag tänkte ha under dagen. Då frågar Markus mig - Vart ska du gå idag? I skogen eller vart? Han trodde jag klädde på mig och var uppe så tidigt för att gå ut på en promenad när jag egentligen bara tänkt att sätta mig framför datorn. Så då tänkte jag - bara gör det! Och gick ut på en helt underbar morgonpromenad och jag är så NÖJD att jag gjorde det!

2 kommentarer: