08 maj 2013

Mina framtida mål och drömmar

Jag har bestämt mig för att bojkotta vågen och bara väga mig i början av varje månad istället för varje vecka. Jag känner att jag inte kan gå efter vikten utan får gå efter bilder och mått istället. Jag menar då kan jag se skillnad på om jag gått upp i fett eller i muskler. Men jag kommer definitivt hålla koll på när jag nått mitt första största mål som är att komma ner till 65 kg. Det är runt 3 kg kvar dit och då har jag gått ner 25 kg sen jag startade, shit..

Siffran på vågen känns inte alls så viktig längre då jag har nya mål att sträva efter som att gå ner i kroppsfett, få mer definierade muskler, bli starkare samt få bättre kondition och orka springa 5 km utan att stanna. På köpet kommer jag ju gå ner i vikt och siffran på vågen kommer minska såklart men jag bryr mig inte om det är 65 eller 55 som står på vågen, så länge jag mår bra och är nöjd med min kropp. Är jag inte det så fortsätter jag kämpa tills jag är där.

Hur ska jag nå mina mål då?
Jo jag ska fortsätta med det här träningsschemat jag och Markus kör på nu. Med 4 styrkepass i veckan, Triceps och bröst, Rygg och mage, Ben, Biceps och axlar. Dessa pass kommer jag kombinera med konditionsträning på mornarna och även kvällarna de dagar vi inte styrketränar. Blir även mer magträning än bara ryggpassen. Sedan kommer jag/ska jag sköta kosten ordentligt framöver. Jag märker att om jag fuskar med maten eller med alkohol så förstörs flera dagar efter det. Det är inte värt det om jag vill kunna nå mina mål och det vill jag ju! Därför blir det ordentlig och bra kost framöver med inga cheatmeals för de bara förstör. Absolut kommer jag unna mig god mat men jag tycker all mat jag äter nu är jättegod och jag saknar inte snacks eller skräpmat så ser ingen mening med att äta det. Däremot lyxar jag till det (som ikväll då det blir räkor, aioli och grovt bröd) med kanske lite fetare mat och mer kalorier än jag behöver men det är ändå nyttigt och hälsosamt jag kommer äta.

Mina mål/drömmar för framtiden är bl.a. att få en större blogg som kan nå ut till fler läsare och så jag kan sprida min motivation och inspiration mycket mer! Känner att jag har så mycket och ge men att det är så få som vet om det. Därför håller jag på och funderar om jag ska byta bloggportal till en som det är lättare att bli mer sedd ifrån men det är inte bestämt än och om detta sker kommer jag inte ändra på något! Kommer isf fortfarande vara samma bloggstil och samma stuk på skrivandet och tänkandet som det är nu! Kommer även försöka få med alla gamla inlägg så mina recept, träningspass och framgångsinlägg följer med.

En till dröm som ni som läser min blogg nog vet är att jag vill börja plugga till något inom träning, hälsa eller kost. Jag har sökt till ca 5 utbildningar och 4 kurser inom dessa områden och jag vill verkligen komma in så jag kan sikta mot målet att bli PT, någon slags coach eller jobba inom friskvård i framtiden. Håll tummarna!

Dessa är mina största mål just nu och jag kommer skriva om vägen dit med både motgångar och framgångar. Ni är välkomna att följa mig!

Ett stort mål jag vill nå är att få en snygg och mer muskulös ryggtavla och mer definierade armar. Kämpar jag på nu och inte ger upp kommer jag inom en snar framtid vara där! (Bilden är ifrån helgen)

4 kommentarer:

  1. Härligt med mål. Och du verkar vara en tjej med jäkla viljestyrka och kämparglöd. Du kommer fixa det !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack och åter tack! Jag hoppas verkligen och ska ge mig fan på det!
      Vägde mig idag (jag fuskar jag vet..) och då stod vågen på 67,3 - alltså om jag bara köttar på nu är jag nere på 65 till sommaren, lätt!

      Vad är ditt mål inför sommaren?

      Radera
  2. Bästa bloggen! Så stark du är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du! Det värmer lika mycket som alltid av dina kommentarer!

      Radera