13 juni 2013

Älskar livet och mini-chokladpannkakor

God förmiddag finisar!

Vaknade med migrän idag så blev att stanna hemma, lika bra då vädret är supertråkigt!

Men det gör mig inte så mycket då jag hade en superdag igår! Det var underbart sommarväder så efter jobbcoachen gick jag och klippte mig och gav håret en uppfräschning. Efter det landade jag i manikyrstolen och tog bort mina gelénaglar och fick mina vanliga naglar filade och målade. När jag gick därifrån kände jag mig så glad och kände att jag ville ge massor av kärlek till min pojk. Därför köpte jag med mig svenska jordgubbar, ett betydelsefullt kort, färgglada rosor och överraskade honom när han kom hem. Han blev så glad. Jag bara älskar att överösa honom med kärlek och har inga problem att visa hur kär jag är! 

Till middag lagade vi sedan Indisk currykyckling-gryta med råris. SÅ gott men tyvärr har jag inget recept men grytan innehåller - kycklingfilé, curry, grönsaker, hackad gul lök och vitlök, chili, riven ingefära, mango chutney, garam masala, spiskummin, malen koriander, peppar, salt, vatten och kokosmjölk. - Det jag älskar med att laga mat, bara krydda på känn och experimentera fram läckerheter!

Efter middagen var vädret fortfarande så fint så vi bestämde oss för att åka ut till sjön och äta våran efterrätt där. Kvällen kunde inte ha slutat mysigare!

Här kommer lite bilder från igår, skrolla ner för att se dagens frukost, mini-chokladpannkakor med jordgubb, kokos och kvargfyllning!

Så skönt med fräscha toppar!

1. Kortet symboliserar hur vi möttes. Han hade mig verkligen redan när han presenterade sig med "Hej, Markus" och skakade min hand och log sitt fina leende!
2. Mina korta naglar, lite smått skadade men så skönt att slippa nagelförlängningen

Currygryta med inspiration från Indien



Härligt avslut på kvällen med min pojk - Jordgubbar, vaniljsås, vatten, sol och pussar!

_____________________________________________________________________________



Dagen frukost - Mini-chokladpannkakor med jordgubb, kokos och kvargfyllning.
Supergott och receptet kommer från en av mina favoritbloggare Susanna Backman a.k.a Tasty Health!
Hon använde blåbär i fyllningen men jag tog jordgubbar då jag hade färska hemma.

Här hittar ni receptet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar