01 juni 2013

Slutdestination på resan!

Det här blir mitt sista framgång/före och efter/viktinlägg då jag nu har vägt mig för sista gången på länge! Jag har nått mitt mål när det gäller viktnedgången och jag känner mig så nöjd med min kropp att det nu får vara slut på vägning, mätning och allt sådant. Framöver är det leva livet som gäller och bara trivas i mitt nya jag, träna för nöjets skull och leva hälsosamt!

Resan har varit som en bergochdalbana med höga toppar och djupa dalar. Jag har varit lycklig, skrattat, svettas, kämpat, skadats, gråtit men ändå klättrat mig upp igen och fortsatt. Det var riktigt tufft vissa perioder då jag inte trott på mig själv och tryckt ner mig själv i botten för att sedan rycka upp mig igen. Jag vill tacka för allt superfint stöd och peppande ord jag har fått från familj, vänner och er läsare, ni är GULDVÄRDA och gör allting så mycket roligare samt ger mig mer motivation! Tacktacktacktack!

Jag kommer fortsätta att skriva om träning, mat, ge recept och sprida inspiration men ur vinkeln att leva hälsosamt än fokus på just viktnedgång. Till hösten ska jag börja plugga inom Motion och Idrott (JAG KOM IN, WOHOOO!!) och vidareutbilda mig till eventuellt personlig tränare eller vad jag känner att jag vill göra efter utbildningen. Mer om det blir det i framtiden!

Nu till det alla väntat på, före och efter bilderna!


2012-10-17
2013-14-01
 
2013-06-01

Min vikt och mått idag i jämnfört med 2012-10-17:
Vikt: 65,7 kg (-24,3 kg)
Midja: 70 cm (-28 cm)
Höft/stuss: 93 cm (-23 cm)
Lår: 53 cm (-15 cm)
Byst: 83 cm (-24 cm)
Överarm: 25 cm (-9 cm)

Inget är omöjligt, bara gör det!

6 kommentarer:

  1. Petronella Flink2013-06-01 15:53

    Du är så fruktansvärt stark och duktig!! Blir så imponerad :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket Nella! Vad rörd jag blir! :D

      Radera
  2. Vad duktig och inspirerande du är! Jag håller själv på med en viktresa och jag känner igen mig så mycket i allt du skriver! Jag började också runt 90 kg (92) eftersom jag en dag vaknade upp och blev otroligt äcklad av mig själv och hur jag såg ut. Mitt första mål var 78. Idag väger jag 73 (mitt andra mål) och funderar på att fortsätta ner till runt 68 eftersom det går bra just nu och jag hittar fortfarande fett på ställen på kroppen jag vill ha bort (det är konstigt hur hjärnan 20 kilo senare fortfarande ser en tjockis!). Hur lång är du? Tycker du har jättefin kropp nu och på dina "förebilder" ser du ut nästan exakt som jag gör på mina, så jag tänker att jag kanske har en chans att få likadana "efterbilder" men i nuläget är jag osäker på vart jag ska nöja mig, just eftersom det tar sån tid för hjärnan att vänja sig. Men som sagt, grymt bra jobbat! :) (haha, en grej till vi har gemensamt, jag var också på Bon Jovi!! <333)

    Ha det så bra!
    /Sandra

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket, alltid roligt att höra att man är inspirerande! Om du inte har sett det så har jag bytt bloggportal, du är välkommen att följa mig där! http://lnordenberg.shapemeup.se

    Du är själv jäkligt duktig som har valt att göra en livsförändring och för hur långt du har kommit! :) Jag tycker inte du ska fundera utan bara köra på om du känner att du inte är helt nöjd. Men du ska göra det för din egna skull och bara om du vill! Efter 20 kg var jag egentligen nöjd men kände att jag ville nå mitt satta mål och jag är glad att jag fortsatte. Nu har jag satt nya mål och jag tycker att det alltid är bra att sätta upp mål så man har något att sikta emot och inte tappar motivationen!

    Jag är lite tvärtemot dig, det tog tid för min hjärna att förstå att jag blev smalare och smalare. Ibland ser jag mig som en tjockis men det gör väl alla ibland. Så länge du själv är nöjd spelar inget annat någon roll :)

    Lycka till!

    (haha jaså! Konserten var asbra!)
    p.s. jag är 1,65

    SvaraRadera